Klimaatmars

Toen ik dit artikel http://www.duurzaamnieuws.nl/topwetenschappers-eu-klimaatbeleid-moet-ambitieuzer/las, in de wekelijkse Duurzaamnieuws-brief en weer eens met pijn in het hart constateerde dat mijn verwachting van het klimaatbewustzijns-beleid van de EU veel te hoog is, zag ik tegelijkertijd weer de beelden voor me van de grootste “PEOPLES CLIMATE MARCH” ooit, die anderhalve week geleden overal ter wereld gehouden is; ook op verschillende plaatsen in Nederland. (21- 09 -‘14)

In de beelden van deze grote klimaat-demonstratie-mars zie je mensen van alle leeftijden, overal ter wereld, zeggen en roepen dat ze een beter en schoner klimaat willen, en wel NU! Ik heb de prachtige beelden van deze mars verschillende keren bekeken en het viel mij op dat er zoveel jónge mensen meededen die een veel beter klimaat willen – en dat niet een beetje willen, maar wel heel sterk willen!
Kijk dat is andere koek, want dáár, bij hen ligt de toekomst.

Misschien is dat wel het probleem van het EU klimaatbeleid, de vertegenwoordiging van jonge mensen die het echt anders willen, is daar wellicht veel te klein. Natuurlijk is de EU opgericht uit handelsoverwegingen en is dat nog steeds de grootste drijfveer, maar als wij – aardbewoners – in onze wederzijdse handelsbelangen, niet het belang van alles wat leeft – en iedereen ter wereld – centraal en ter discussie stellen, zullen we uiteindelijk met elkaar de grootste problemen krijgen, waar de crisissen van nu, bij verbleken.

Wilt u zelf nog eens zien hoe deze ‘Wereld – Klimaat – Demonstratiemars’ eruitzag, klik dan hier:

https://secure.avaaz.org/nl/climate_march_reportback/?btueNab&v=46393

of zie in ‘Duurzaamnieuws’ van 24-09-‘14: waarin ook filmpjes staan van de mars in Amsterdam.

http://www.duurzaamnieuws.nl/peoples-climate-march-grootste-klimaatmobilisatie-ooit/

Diny Siebers

Dit bericht werd geplaatst in diny siebers en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie